Tasty Tuesday - Peanut butter

Dziś miała podzielić czymś innym, niestety ostatnio mam problemy z komputerem...Dlatego też dziś będzie o male orzechowym. Może kogo zachęcę do zrobienia domowego masła? O ile lubicie i o ile już nie robicie:)


I was suppose to share other recipe today, but I am having problems with my computer recently. So, today I want to encorage you to make your own Peanut Butter if you like it and if you still buy it;)




My kochamy masło orzechowe i moglibyśmy jeść je na okrągło. W każdym połączeniu. Ja osobiście uwielbiam masło orzechowe z cheddarem. Połączenie masła orzechowego z bananami czy czekoladą też jest obłędne. Niestety większość maseł sklepowych ma kiepskie składy. Z reguły zawierają cukier, zbyt dużo soli i olej palmowy. Ja wolę czyste masło orzechowe ale to z reguły jest dużo droższe. Tak więc robimy własne:)

Przepis jest banalny, aż do bólu. Wystarczy po prostu zmielić prażone orzechy ziemne. My używamy solonych ale nie dodajemy więcej soli - jest ok jak dla nas, a nie używamy dużo soli na codzień. No i to wszystko:)

Takie masło jest bardziej suche niż to sklepowe, jeśli Wam to nie odpowiada możecie dodać trochę masła lub oleju.


We love Peanut Butter and we could eat it constantly. With everything. I love the combination of Peanut Butter with Cheddar cheese. But it' also gorgeous with bananas and chocolate. Unfortunately most of butters you can buy in a shop have terrible ingredients. They contain sugar, to much salt and almost always palm oil. I prefere plain peanut butter, but that one is quite expensive. So we make our own:)

The recipe is easy;) Just take roasted peanuts (we use salted and don't add more salt - it's ok for us and we don't use salt much) and blend them until smooth;) That's all:D

It's a bit dry if you compare it with that one from the shop. You can always add some butter or oil if you wish to.














Znacie jakieś przepisy z wykorzystaniem masła orzechowego? Dzielcie się w komentarzach:) chętnie poznam nowe:)

If you know any recipes with peanut butter, please share them in comments:) I would like to know some new:D


Anjamit

19 komentarzy:

  1. wiesz, że ja nie znoszę ;) nawet chuch osoby, która właśnie pochłonęła kanapkę z masłem orzechowym sprawia, że chcę uciec. choć masło u nas spoko, może kiedyś skuszę się, by zrobić samodzielnie dla Ignasia? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod tym względem się chyba nigdy nie dogadamy:) No, ale nie może być idealnie:P:P:P dobrze, że tylko pod takim:*

      Usuń
  2. Wygląda obłędne, ale najpierw musimy zjeść te kupne. Kupiłam 0.5 kg - jest przepyszne, ale jak to te bez dodatków syte - Ale spróbujemy. Ja dodaje masło orzechowe do muffin marchewkowych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo, że kochamy orzechy i jemy ich bardzo dużo nie przepadamy za masłem orzechowym.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ania, gdzie jestescie? zalozylam na fb forum Polscy blogerzy w UK, jesli chcesz sie przylaczyc :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. .. jesli chcesz sie przylaczyc to zapraszam :-)
    https://www.facebook.com/groups/1418412588374999/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) oczywiście dołączę do grupy:))))

      Usuń
  6. ja kiedyś jadłam kurczaka natartego masłem orzechowym i upieczonego w piekarniku.... PYCHA!!! Nie znam dokładnie przepisu, ale pamiętam do dziś ten smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. na urodziny dostałam pyszny tort właśnie z masłem orzechowym, był boski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok, dzięki:) zgłodniałam:)))a raczej ślinka mi pociekła na samą myśl:)

      Usuń
  8. Robię je praktycznie ze wszystkich orzechów, które mi w ręce wpadną - boskie jest z pistacji :D, ale też uwaga - z pestek dyni, ze słonecznika (jest ciekawe) no i oczywiście można teraz bawić się w różne wariacje - czyli dodać trochę cayenne, chilli, pieprzu, miodu.. prażonego sezamu... Smacznego! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOOO Kasiula kocham Cię za to:* dzięki:*** wypróbuję:D

      Usuń
  9. A w jakich proporcjach robi się to cudo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli robisz z samych orzechów, no to mielisz sobie tyle orzechów ile chcesz:) Jeśli dodajesz masło czy olej to też tylko tyle ile potrzebujesz do uzyskania konsystencji którą lubisz:) Z reguły oleju wystarczy może 1 łyżka? :D

      Usuń
    2. aaa czyli z samych tez się da:). To idealnie!. Dziękuje serdecznie:)

      Usuń
  10. Masło orzechowe na naleśnikach, dodawane do słodkich tart, do mięska grillwanego.... mmmmm :) Ma tylko jedną wadę, dla mnie jest naprawdę cięzkostrawne i zamula, ale tutaj akurat zagłuszam własny organizm i pożeram cały słoik w trzy dni :D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz nie będący obelgą dla mnie i moich czytelników jest mile widziany. Zostaw po sobie dobre wspomnienie:)

Dziękuję:)

AddThis